Basis patronen

Hi, ik ben hier nieuw en ik ben aan het uiproberen. Daarvoor ben ik op zoek naar basispatronen die ik kan uploaden en kan aanpassen. Want ik heb begrepen dat dat kan. Ik zoek een patroon voor een lijfje met mouwen en kraag evt. Een voor een broek en een voor een rok. Dat om mee te beginnen. Ik kan nl niet patroontekenen from scratch maar ben wel goed in het aanpassen. Kan iemand mij aan deze dingen helpen? Of links geven naar andere topics waar ik het vandaan kan halen? ALvast super bedankt! Groetjes WInnie (uit Nederland)

3 Likes

Hallo en welkom op het Seamly-forum,

Op de Seamly2D-website is een basisset te koop die bestaat uit het lijfje, de mouwen, de rok en de broek, en die is gemaakt volgens het boek van Winifred Aldrich, Metric Pattern Cutting for Women’s Wear. Alle opbrengsten uit de verkoop van het patroon worden gebruikt om de kosten van de website en het forum te dekken.

Helaas zijn kragen specifiek voor halslijnen en kunnen ze pas worden getekend nadat de halslijn en schouders zijn aangepast aan het gewenste ontwerp. Ik raad je aan het boek aan te schaffen om de aanpassingen door te voeren en de kraag toe te voegen.

Ik hoop dat dit je op weg helpt.

2 Likes

Dat doet het zeker! Hartelijk dank!

2 Likes