I feel like at least half the time I’m using this tool to place a point beyond a line segment, not on a line segment, & though it is still mathematically on the line, I’m always a little uncertain that doing so isn’t an “undocumented feature” destined to be deprecated.
Pointer le long de la Bisector Point le long d’une bissectrice
lengthToLine
Longueur à la ligne Longueur sur la ligne d’épaule
épaule
Point sur l’épaule
midpointOnLine
Milieu en ligne Milieu de la ligne
milieu
Point médian entre 2 points
intersectXY
Intersection XY de 2 points
pointOfIntersection
Point d’intersection XY de 2 points
trianglePointOnAngle
Point de triangle sur l’angle
Triangle
Triangle
IntersectLines
Intersection des lignes
lineIntersect
Point d’intersection de 2 lignes
intersectLinePerpendiculaire
Ligne d’intersection et perpendiculaire
la taille
Point sur perpendiculaire
lengthOnCurve
Longueur sur courbe
cutSpline
Point le long de la courbe
intersectCourbes
Intersection de courbes, splines et / ou arcs pour moi splines et courbes c’est la même chose il y a une notion qui m’échappe à voir
pointOfIntersectionCourbes
Point d’intersection des courbes
intersectCurveAngle
Intersection d’une courbe, d’une spline ou d’un arc et d’un angle
curveIntersectAxis
Point d’intersection de la courbe et de l’axe
(Nouveau)
intersectCurveLine
Intersection d’une courbe, d’une spline ou d’un arc et d’une ligne je ne vois pas la différence avec la ligne précédente quelle est la nouvelle fonctionnalité ?
n / a
n / a
lengthOnSpline
Longueur sur Spline
cutSplinePath
Point le long de la spline
lengthOnArc
Longueur sur l’arc
cutArc
Point le long de l’arc
intersectArcs
Intersection des arcs
pointOfIntersectionArcs
Point d’intersection des arcs
intersectArcAngle
Intersection de l’arc et de l’angle Intersection d’un arc et d’un axe
curveIntersectAxis
Point d’intersection de l’arc et de l’axe
(Nouveau)
intersectArcLine
Intersection de l’arc et de la ligne
n / a
n / a Intersection de l’arc et de la ligne
intersectArcTangent
Intersection de l’arc et de la tangente
pointFromArcAndTangen
Point de tangence de l’arc et de la tangente Point d’intersection de l’arc et de la tangente
Toujours mon même problème sur la différence entre courbe et spline, je n’arrive pas à voir la différence et donc de donner mon avis sur le vocabulaire à utiliser.
Arcs, Ellipses, & Splines are all types of curves. A spline is weighted in a more dynamic fashion than the other two.
Arc: all points along the curve are equidistant from the central point.
Ellipse: all points are mathematically derived from the central point. x 2 a 2 + y 2 b 2 = 1
Spline: points along the curve are calculated based on their relationship to points at either end of the curve & dynamic points relating to the angle of the line segment produced by the last point placed. or something like that.
GT:
Les arcs, les ellipses et les splines sont tous les types de courbes. Une spline est pondérée de manière plus dynamique que les deux autres.
Arc: tous les points le long de la courbe sont équidistants du point central.
Ellipse: tous les points sont calculés mathématiquement à partir du point central. x 2 a 2 + y 2 b 2 = 1
Spline: les points le long de la courbe sont calculés en fonction de leur relation avec les points à chaque extrémité de la courbe et les points dynamiques relatifs à l’angle du segment de ligne produit par le dernier point placé. ou quelque chose comme ça.
For simplicity… nobody really needs to care if it’s a b-spline, cubic bezier, etc… and using the word “path” in the names is confusing & redundant as all curves have a path.
So…
A “curve” is between 2 points with “interactive” control points.
A “spline” is a series of curves connected one after another… with each node having interactive control points.
A “curve w/control points” is between 2 points with “fixed” control points that use other points on the draft block. .
A “spline w/control points” is a series of curves connected one after another… with each node having fixed control points that use other points on the draft block.
My preference:
schemaTag - Tooltip / Menu Item (shortcut) - Staus Tip
curveInteractive - Curve Interactive (Alt-C) - “Curve using interactive control points.”
curveFixed - Curve Fixed(CF) - “Curve using fixed control points.”
splineInteractive - Spline Interactive (Alt-S) - “Spline using interactive control points.”
splineFixed - Spline Fixed(SF) - “Spline using fixed control points.”
It should be noted that the “UI” vocabulary is just the tip of the iceberg. It’s only the part a user sees. There’s 90% more under the water - that is in the code, some of which can be a mess. It can be rather tedious to keep track of or find some of the code when a tool and it’s parts can have 2-3-4 names used. For ex: One that stands out is an actual “Pattern Piece”. It’s referred to as a “detail”, “VToolSeamAllowance”, “Work Piece”, and “piece”.
That being said… It’s not something I wanted to address at this time, but since we’re here, we might as well fix it all now, before adding more junk on top.
I’ll be posting my thoughts on the subject in a day or so with a blueprint which will be a extension of Susan’s tables that will also include other UI items like Dialog / Properties Editor Titles and other pertinent code like class, file, and icon names. In other words IMO what needs to happen is the Vocabulary needs to be consistent across ALL parts of the program - those you see, AND those you don’t.